BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 9, 2010

Hati Ada Rasa

kenapa hati ni?
asyik gelisah tak menentu je.
nak kata sakit,
sihat walafiat je.
nak kata sakit tu tak la pulak.

kelmarin En.Dean telah menalefon saya.
betul ke ejaan saya yang kat atas nie?
kalau salah sila abaikan.
dan untuk keterangan lanjut sila berjumpa dengan guru Bahasa Melayu anda.
dah jangan nak merepek yang bukan-bukan.
En.Dean call saya kelmarin malam saat saya bersendirian di rumah.
dia cakap dia tak sedap hati.
dia tanya saya banyak kali.
ada tak saya buat benda yang dia tak suka.
berpuluh kali juga saya menidakkan pertanyaan yang dipertanyakan oleh beliau.
dia bilang rasa tak tenteram je.
asyik teringat kan saya je.
saya pun pujuk hati dia.
saya cakap mungkin dia rindu kat saya.
dia pun terima pujukan saya.
dan sempat berpesan saya jaga diri elok-elok.
dah terlebih elok nie sayang.
dah macam tong badan saya nie.
asyik makan tak berenti-renti.
dan semalam juga saya dapat panggilan hangat dari ayahanda tercinta.
bertanyakan khabar seperti selalu sebagai pembuka bicara.
selang beberapa minit ayahanda bertanyakan keadaan saya.
ayahanda beritahu dia rasa gelisah je.
sama macam En.Dean kesayangan saya.
saya rasa pelik.
bila dah dua orang kesayangan saya berkata demikian.
hati saya diragut rasa tak tenteram juga.
sampai sekarang rasa hati saya tak tenteram.
macam ada something bad will be happen.
tapi tak tau apa.
Ya Allah, kau selamatkan lah keluarga ku dan serta orang yang aku sayangi.
kau selamatkanlah hidupku dari segala bencana dan hasad dengki orang yang berhati busuk.
sesungguhnya aku berserah padaMu.
amin.

No comments:

Post a Comment