BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 16, 2011

Lain yang Diidam Lain yang Dapat =)

hye korang..! meh saya nak share cite dengan korang. korang nak dengar tak? dengar la ye.. =) macam nie semalam saya teringin nak makan ABC kt kampung melayu kat area JB nie lah. so, tunggu lah kepulangan buah hati tercinta. then, dalam pukul 12 tengah hari cam tu si dia msg saya. dia cakap pukul 12.30 dia datang amik saya. so, saya apa lagi terus bergegas lah siap. capai tuala belakang pintu, capai pencuci muka dalam beg then terus melompat dalam toilet. actually tak de lah melompat. saja nak buat cerita gempak sikit. kali nie saya bersiap dengan pantas. tak de make up sangat. sebab exited nak makan ABC punye pasal. just pakai eyeliner je. lepas settle semua tepat 12.30 betul-betul si dia datang jemput saya. nasib tak sempat bentang carpet merah. wah demand kau. =)

ok berbalik pada cerita nak makan ABC. si dia amik saya tapi tak cakap apa-apa pun. saya pun dengan exited pun tak cakap apa-apa lah. ingat dia nak terus bawak saya pegi makan ABC. tapi bila sampai kat simpang nak masuk kat tempat ABC tu dia straight je. saya dah rasa nak mengamok je ni. tapi tak pe. saya sabar. sebab takut dia ada tempat lain nak tuju dulu sebelum nak bawak saya makan ABC. bila dia dah tak masuk laluan yang sepatutnya dia lalu, saya dah tahu mana hala tuju dia. "Perumahan Rakyat Seri Iskandar". tepat jangkaan saya. dia bawak saya balik rumah dia. nak buat apa balik rumah dia. saya dah hangin satu badan waktu tu.

sampai je kat destinasi yang saya sebutkan tadi, saya terus turun dari motor tapi tak cakap apa-apa. konon-konon nak merajuklah. tapi hampeh..! dia tak layan saya langsung. mesti dia lupa yang saya nak makan ABC. sedih siot waktu tu. dia dok belek-belek motor kesayangan dia. makin lah saya sakit hati. tak pe. saya masih mampu berdiam diri. lepas dia belek-belek motor kesayangan dia. dia ajak saya makan. wah waktu tu muka saya dah berseri-seri. ingat kan dia nak ajak saya makan ABC. tapi dia ajak makan kat rumah dia. sedih sangat bila hati nie tak di pedulikan. sedih woo. =(

tapi saya ikutkan je lah. makan mee rebus bakal mak mertua saya buat. sedap jugak. tapi memang pada azalinya mak mertua saya pandai masak. terima kasih bakal mak mertua ku. =)
habis je makan saya sampai terlupa yang saya teringin nak makan ABC. si dia siap bawak saya jalan ronda-ronda kat kawasan rumah dia. sampai lah waktu tu dah mendung. guruh berdentam dentum. baru saya teringat yang saya nak makan ABC. saya cakap kat si dia yang saya nak ABC. begini lah serpihan dialog antara dia dan saya :
saya : sayang, awak dah janji nak bawak saya makan ABC. denda sebab awak tinggal kan saya semalam.
si dia : sayang, awak tak tengok ke hari nak hujan. nanti kalau kita pegi sekarang tak pasal-pasal kita basah kuyup tengah jalan.
saya : tapi....
si dia : lagi pun hari nak hujan. awak tak sejuk ke nak makan ABC hujan-hujan? nanti awak batuk. saya jugak yang susah.
saya : saya teringin nak makan ABC kampung melayu.
si dia : nanti kalau hujan dah berhenti kita pegi ok sayang.
saya : janji tau. =)

begitu lah antara dialog saya dan si dia. tengah syok tunggu hujan berhenti, kitaorang lepak dengan member-member kitaorang kat bawah rumah dia. kitaorang gelak-gelak, ngumpat & macam-macam lagi lah. petang tu hujan berhenti. dalam pukul 5 kot hujan baru berhenti. bila hujan berhenti si dia dapat call dari Daus. ok. kitaorang pegi melepak dekat "The Zon". lepak punya lepak sekali lagi saya lupa pasal ABC. dalam pukul 8 macam tu lah si dia ajak saya pegi kedai. ok saya pun ikut lah. dia beli banyak snek. saya pelik. dia cakap lama tak makan. saya pun apa lagi exited la nak makan snek. senang cakap la "jajan". ramai yang gelak bila saya panggil "jajan". bagi saya tu biasa je. sampai kat kedai je saya jadi rambang mata. macam-macam saya nak. sori lah kawan-kawan. secara jujur saya mengatakan saya tidak mempunyai telekomunikasi yang hebat & canggih seperti awak. so saya tak dapat snap picture masa saya makan "jajan" nie sume. nie antara "jajan" yang saya & si dia makan.


actually, kalau "jajan" super ring tu dah selalu sangat makan sebab kalau stress buat assginment saya mesti makan "jajan" nie. tapi disebabkan makan dengan buah hati rasa nye lain sikit lah. =)


yang nie pun saya ada makan gak semalam. tapi tak tau apa nama gula-gula nie. so, saya amik pic yang dah lama ada dalam simpanan saya. pic nie di ambil oleh rakan saya. masa nie kitaorang tak de keje. so nie la keje kitaorang. 

nie lah saya maksudkan. lain yang saya nak lain yang saya dapat. btw thanx ok saynag. next time saya tak kan lupa kalau nak makan ABC. bye. =)

No comments:

Post a Comment