BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 8, 2011

Hari Wanita Sedunia


08 march 2011. saya baru tau yang ada hari wanita sedunia. before nie tak pernah amik tahu sebab saya tak suka alert benda-benda yang macam nie . ok my fault. =(
tadi dok usha facebook saja nak habiskan masa yang terluang. bila dah bukak sana sini saya ternampak la status rakan facebook saya tentang hari wanita sedunia. macam pelik. tak pernah dengar pun. wujud ke sebenarnya hari tu. so saya pun search lah kat en.google bagi membuang rasa ketidakpastian dihati ini. =)

bila search memang ada lah. apa lagi terus dapat idea nak buat blog untuk kaum saya. dari hasil pencarian saya yang memakan masa 2 minit tu saya dapat tahu kenapa wujudnya hari wanita nie. ini adalah untuk bagi macam satu penghargaan la jugak pada kaum saya sebab kalau nak diikutkan kaum saya yang banyak berkorban untuk kaum lelaki. opps! saya tak berniat nak tindas kaum lelaki. ok berbalik kenapa hari wanita nie wujud sebab wanita nie banyak tugas yang harus & mesti dilaksanakan. sebagai contoh tanggungjawab wanita sebagai seorang ibu & seorang isteri memang sangat berat. nak kena jaga makan pakai anak & suami. kalau isteri tu berkerja nak kena bagi tumpuan pada kerjaya pulak. so, memang terbuktilah kan yang wanita nie lagi banyak cabaran hidup berbanding lelaki.

saya tak nak cakap banyak-banyak sebab takut nanti salah konsep pulak. habis saya kena saman pulak. so, pada suami-suami yang kat luar sana sila lah hargai isteri korang sebab kalau tak ada isteri korang makan pakai korang mesti tonggang langgang. pada anak-anak jugak tak lupa. jangan pernah lupa jasa ibu tau. penat mak korang mengandungkan korang 9 bulan 10 hari. nak jaga korang, basuh lampin korang, bagi susu kat korang. macam tu jugak kat saya lah. saya hargai ibu saya. 

tapi kan kalau yang untuk pasangan bercinta tu macam mana pulak ye? boleh ke boyfriend kita hargai kita? nak kata kita basuh baju diaorang tak jugak. kalau bagi makan tu mungkin lah kot sebab selalu dating mesti makan sama kan. saya pun tak tau. kalau korang rasa pasangan bercinta boleh dikira jugak untuk raikan hari wanita nie ok la kot. tapi saya pun nak rasa dihargai jugak. kalau macam nie kena buat list lah gamaknya dekat buah hati kan. untuk dia tunjuk rasa dia hargai saya. ok saya nak start buat list untuk si dia.
bye. =)

No comments:

Post a Comment