BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 6, 2010

IMBAUAN LALU

masa untuk mengemas & kembali dengan rutin harian yang bakal menyesakkan kepala otak saya... (-_-')
tengah packing2 barang,
masukkan yang tu dalam bag nie,
yang nie dalam bag tue,
tanye mak kat mana charge phone saya,
kat mane track suit saya,
kat mane bag saya yang coklat,
sehingga menyebabkan wanita yang telah berusia itu naik hangin
dan memarahi saya... T_T
tu lah malas nak cari sendiri..
bila dah nk balik baru sibuk nak cari itu ini...
nie perangai saya yang tak boleh di ubah sampai sekarang (-_-')



tengah kemas sana, kemas sini..
tiba tiba mata saya terpandang satu kotak berwarna biru yang dah pudar..
hati bertanya2 kotak apakah itu??
tanpa membuang masa lagi,
saya pon terus mencapai kotak itu dengan kedalam almari yang dah sedia berserabut T_T dengan menggunakan tangan saya yang panjang.. (-_-')
opps readers, bukan maksud saya tangan panjang ok,
tangan yang panjang..
perkataan "yang" disebut dengan penuh tekanan serta qolkolah dan juga idgham yang betul ok. 



ok continue mai..
jangan melalut cerita lain pulak ok.. (-_-')
bila saya dapat je capai kotak biru yang sudah pon memudarkan dirinya itu,
betul ke ayat saya nie??
lantak la...
(-_-')
hati saya berdegup sangat kencang sampai boleh memainkan irama yang sangat tongang langgang..
macam over la pulak ayat saya nie T_T
then, saya pon buka lah kotak tersebut...
saya dapati sangat banyak surat2 yang telah kekuningan warnanya dan tidak lagi putih suci lagi bersih kerana mereka telah tersimpan untuk sekian lamanya. T_T



saya pon membaca satu persatu isi kandungan surat menyurat yang ada di dalam kotak tersebut...
tiba2 saya tersenyum dengan sendirinya. (0_0)
rupa2 nya semua surat yang terkandung di dalam kotak biru yang telah usang itu adalah kepunyaan saya.. ;)
dalam hati berkata2 "ramai peminat jugak aku nie rupanya"
dengan muka penuh riak dan juga bersinar2 seperti ada cahaya spotlight yang menyuluh di muka.. (-_-')



tapi kemegahan saya tidak bertahan lama kerana tiba2 kemegahan dan juga keriakkan saya telah diragut oleh satu surat yang menyebabkan saya terimbau kenangan lalu (-_-')
saya baca setiap bait bait ayat yang telah dirangka oleh si penghantar surat.
hati saya tersentuh kerana isi kandungan surat itu adalah puisi tentang isi hati dan perasaan si penghantar surat (-_-')
saya sangat terharu dan juga terperanjat kerana surat itu bukan lah ditujukan kepada saya T_T
sedihkan..
rupa rupanya surat itu ditujukan kepada sahabat baik saya melalui saya dan saya tidak pernah memberikan surat tersebut kepada beliau..
"kenapa ayat aku nie jiwang sangat?? (-_-')




tapi itu bukan bermakna saya jahat ok kawan kawan..
saya terlupa (-_-')
hurm nak buat macam mana,
semua dah jadi..
rasanya dah dekat 7 tahun la surat tue..


but, from that moment yang saya dah lalui,
saya learn from mistake yang saya dah buat..
so saya akan ubah ok..


ok readers, my mom dah membebel suruh kemas balik apa yang saya dah selerakkan T_T
so, see u again ok ;)
 

No comments:

Post a Comment