BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 27, 2010

Ramadhan Datang lagi

bila dekat nak puasa macam-macam ragam manusia yang kita boleh lihat.
antaranya sahabat saya dan juga diri sendiri.
contoh yang paling terdekat.
masing-masing sedang mempersiapkan diri nak cari duit raya.
seperti sahabat saya Nur Amirah bt Jaafar,
beliau sedang mempersiapkan diri beliau untuk menjual puding, spagethi dengan lagi satu tu saya tak tau nak sebut macam mana.
tapi spesis mee la.
hehe.

sori sayang amik pic ko.
aq suke pic nie..
hehhe..
 
sampaikan beliau telah menyediakan makanan yang beliau nak jual untuk bulan puasa before ramadhan start tau.
beliau kata nak bagi budak-budak rasa dulu.
bagus sahabat saya nie.
saya berkerja keras untk mendapatkan duit poket..

tapi, saya juga tak turut ketinggalan.
saya dan sahabat sebelah kamar iaitu Asmiza Surina dah pun plan nak jual ayam dengan pop corn ayam.
hebatkan kami.
hehehe.
selain daripada tu saya turut jual pad herba.
untuk penambahan duit poket.

apalah kami nie.
sepatutnya bila bulan ramadhan dah nak dekat kami mesti mempersiapkan diri untuk menjalani tanggungjawab yang wajib iaitu BERPUASA.
Tapi kami boleh pulak fikir pasal duit.
puasa pun belum habis ganti lagi.
lepas sibuk dok berjual sana,
dok berjual sini,
puasa pun tonggang terbalik.
tapi insyallah tahun nie saya berazam untuk puasa penuh.
kalau tak ada aral melintang.


bila dah sibuk menjual sana sini,
bila bulan syawal dah dekat,
semua sibuk nak cari baju raya,
langsir raya,
kuih raya,
carpet raya,
cat rumah untuk raya,
macam-macam lagi la untuk raya.
semua perkara nak fikir pasal raya,
tapi bila sampai solat terawikh,
semua macam hampeh.
termasuklah dengan saya sekali.
teruk kan.

saya pun tak tau nak cakap apa lagi pasal ramadhan.
cuma saya harap tahun nie saya dapat puasa penuh dan juga solat terawikh.
amin.. =)

p/s : selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak


No comments:

Post a Comment